woensdag 5 juni 2013

Dag 336 Centjes verdienen of zwaan kleef aan

   Aangezien de oma van Daniël en Sam -mijn mama- epilepsie heeft, collecteer ik al een aantal jaar voor het Nationaal Epilepsie Fonds. Deze week hebben zij weer collecteweek. Daniël wil het liefst overal met mij mee naar toe, en dit was een mooie aanleiding om hem daadwerkelijk mee te nemen. Ik legde hem uit wat we gingen doen en hij zei meteen: ''Mag ik met jou mee centjes verdienen?'' Nou ja, soort van dus.
   Samen gingen we op pad. Daniël wilde de bus graag vasthouden. Nadat de eerste muntjes in ontvangst waren genomen, ging Daniël lekker rammelen met de bus. Het mooiste vond hij het als hij zelf het geld in de bus mocht doen, en gelukkig mocht dat van de meeste mensen. Hier in de straat was het nog rustig. Er waren veel mensen niet thuis en we gooiden daar een briefje met een sms-actie in de bus. (Mocht je dit lezen en 2 euro willen doneren, sms dan prijzen naar 4333, de actie loopt tot en met 25 juni 2013, zie ook: www.epilepsiefonds.nl/prijzenactie voor alle voorwaarden.)
   Toen we de hoek om gingen kwamen we op het pleintje met het speeltuintje. Er waren heel veel kinderen buiten aan het spelen en die hadden veel belangstelling voor wat wij aan het doen waren. Ze volgden ons van huis naar huis en vertelden ons wie er in elk huis woonden. Ik leek wel een soort moederkloek met haar kuikens. Uiteindelijk waren er twee kinderen die de hele route meeliepen. De oudste belde overal aan, ik deed het woord en Daniël hield de bus omhoog en het geld erin. Teamwerk.
   Volgens mij hebben we nu al best veel geld opgehaald en we zijn nog niet klaar. (Nog niet eens op de helft.) Daniël is enthousiast, hij wil morgen weer mee. Ik ben erg benieuwd of de opbrengst dit keer hoger is dan andere jaren! U hoort nog van mij...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten