zondag 5 juni 2016

31 mei 2016 Over ringen

   Vanmorgen was Sam als eerste wakker en hij kroop lekker naast mij in het grote bed. We lagen een beetje te kroelen en op een gegeven moment bestudeerde hij mijn ringen. Ik vertelde hem dat ik de ene van zijn papa heb gekregen. Dat is een ring met drie verschillende kleuren goud die aan elkaar vastzitten. Toen ik alleenstaande moeder werd, heb ik overwogen de ring niet meer te dragen, maar uiteindelijk besloten hem om te houden. Voor mij staan de drie ringen symbool voor Daniël, Sam en mij en het is juist mooi dat ik die van hun papa heb gekregen.
   De andere ring heb ik van mijn grote liefde gekregen, maar of die relatie een toekomst heeft is op het moment niet duidelijk. De kinderen weten dat ik daar best verdrietig over ben. Zij missen hem ook, zeker Sam. Die ring kan ik ook niet afdoen, hij betekent nog teveel voor mij. (Zowel de man als de ring...) Over die ring zei ik niet zoveel behalve dat ik die dus van hem heb gekregen. Zegt Sam: "Jouw ringen zijn mooi, maar een trouwring is het mooist!" Zucht... wijsneus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten