vrijdag 19 oktober 2012

Dag 107 Logeerpartij

   Vanmorgen moest ik eerst met Sam naar het consultatiebureau. Afgelopen nacht heeft Sam weer niet gedronken -al was hij wel weer twee keer wakker- en gistermiddag wilde hij de voeding van drie uur niet opdrinken. In overleg met de consultatiearts ga ik nu ineens van zes naar vier borstvoedingen per vierentwintig uur. En eerlijk gezegd vind ik het heerlijk! Onze lieve spekbaby komt echt niets te kort. (Hij krijgt natuurlijk ook steeds meer vaste voeding naast de borstvoeding.)
   Vandaag gaan beide mannetjes (!) uit logeren. Erg spannend om Sam los te laten. Daniël was helemaal enthousiast, zo erg, dat hij liever niet eerst nog langs opa en oma wilde gaan, maar het liefst meteen naar zijn oom en tante ging. Rond de middag ging ik ze naar mijn broer en schoonzus brengen. Toen we bij hen in de buurt kwamen zei Daniël: 'Bijna!' Ik antwoordde: 'Ja, we zijn er bijna.' Zegt Daniël: 'Mama, zingen dan!' Moest ik "We zijn er bijna" voor hem zingen. Erg grappig.
   Eenmaal aangekomen heb ik uitgebreid de instructies voor Sams eten en slapen doorgesproken, uiteraard staat het ook allemaal na te lezen in het oppasschrift. Van Daniël weten ze het inmiddels, die is er al vaker wezen slapen. Maar dit wordt mama's eerste nacht zonder Sam...
   Na een uur of anderhalf en nog een laatste borstvoeding, ging ik dan maar weer eens op huis aan. Broeflief, schoonzus en de kinderen gingen me uiteraard bij de deur uitzwaaien. Daniël zwaaide even, gaf op verzoek van mijn schoonzus een handkus en wilde zich meteen omdraaien om maar vast weer naar binnen te lopen. 'Dag mam.' Hij had er zichtbaar zin in en vond het prima dat ik wegging. (Gelukkig is hij morgen ook weer erg blij om me te zien.)
   Nu is het hier heel erg stil in huis. Een vreemde gewaarwording, geen kinderen in de woonkamer, geen kinderen in bed, geen rommel in huis en geen gehuil, maar vooral ook geen gelach, heel apart. Aan de ene kant lekker, maar aan de andere kant weet ik weer heel zeker dat ik echt niet terug zou willen naar de tijd zonder kinderen. Al is het heerlijk om een nachtje gewoon te kunnen slapen!

2 opmerkingen:

  1. En? Heb je lekker geslapen? Niet toevallig twee keer wakker? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk geslapen, maar inderdaad één keer wakker, rond half vijf... Het scheelt dat ik er niet uit hoefde, maar me gewoon kon omdraaien!

    BeantwoordenVerwijderen