maandag 8 oktober 2012

Dag 96 Televisie kijken

   Laatst was ik bij een vriendin eten en belde ik naar huis om te horen hoe het met papa en de jongens ging. Prima, natuurlijk. Alleen zat papa -tegen zijn zin- 'Team Umizoomi' te kijken. Papa wilde eigenlijk het journaal kijken, maar Daniël had gezegd: 'Niet leuk! Niet leuk!' Tja, en papa is dan de beroerdste niet.
   Vanmorgen zette ik, zoals bijna elke morgen (al had ik natuurlijk van te voren gezegd dat ik dat echt niet zou gaan doen met mijn kinderen) Nederland 3 op. Daar vind ik in de ochtend het programma enigszins educatief en pedagogisch verantwoord en -zeker niet onbelangrijk- ook niet heel vervelend om zelf naar te kijken. 'Kabouter Plop' was erop. En daar kwam het: 'NIET LEUK,' verkondigde Daniël en begon te dreinen. Ik dacht: 'Ach vooruit even Nick Jr op, zo leuk is 'Kabouter Plop' nou ook weer niet en programmeerde het zo dat hij bij 'Bumba' weer automatisch terug zou gaan naar Nederland 3.
   'Bumba' werd getolereerd door Daniël. Daarna kwam 'Sesamstraat'. Tot mijn verbazing klonk het weer: 'NIET LEUK!' Gevolgd door een eisend: 'Zoomizoomi, zoomizoomi.' ZUCHT, mijn kind is verpest. Alleen te paaien met de Ipad (zie gister) en weet al precies wat er op televisie te zien is.
   Ik heb Daniël toen uitgelegd dat ik 'Zoomizoomi' NIET LEUK vind en dat we dan misschien maar muziek moeten gaan luisteren voortaan. Dat leek hij ook best te vinden. Dan is gelijk het probleem dat ik me stiekem toch een beetje slecht voel als ik 's-ochtends de televisie aan zet mooi opgelost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten