woensdag 31 oktober 2012

Dag 119 Boekenwurm

  Vandaag gebeurde hetzelfde als gisteren. Toen ik Sam iets na Daniël naar bed bracht, zag ik het grote licht weer branden op Daniëls kamer. En uit de kamer kwam de kreet: 'Ikke boekje lezen!' Ik heb besloten hem maar te laten begaan. Uiteindelijk is het natuurlijk geen zogenaamd 'negatief gedrag'. 
   Nadat ik Sam in bed had gelegd, ging ik nog even bij Daniël kijken. Ik zei tegen hem: 'Doe je als je klaar bent met lezen zometeen ook zelf de lamp uit?' Het antwoord was een monter: 'Ja hoor.' Ik dacht, als je dan zo zelfstandig bent, dan neem je die verantwoordelijkheid ook maar meteen. 
   Ik legde nog even een paar boekjes van het bed weer terug in de kast en zei nogmaals dat hij zelf de lamp maar uit moest doen als hij zover was. 'Mama doen,' verzocht hij. Voor de zekerheid vroeg ik nog maar even of ik de lamp uit mocht doen. Dat mocht. En nu is hij braaf gaan slapen. Niet eens zo veel later dan normaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten