woensdag 9 januari 2013

Dag 189 Peuterpraatjes

De laatste tijd heb ik een paar losse 'Daniël-uitspraken' verzameld. Hier komen ze:

   Aan tafel, Daniël zit weer eens te viezeriken met zijn eten, gelukkig heeft hij het zelf ook door: "Ik zit te klooien! Ik maak er een zooitje van." Die eerste uitspraak heeft hij trouwens van opa, die zegt vaak: "Zit niet zo te klooien!"
   Tess (de hond van opa) had Daniël al een paar keer bijna omver gelopen toen hij ging rennen. Maar mijn wijsneus had wel meegekregen waarom Tess dat doet: "Tess enthousiast!"
   Ik: "Daniël, je hebt bananenpoten. Papa heeft je schoenen verkeerd om aangedaan." Daniël trots: "Ik heb apenpootjes."
   Daniël kent alle aanvullingen op de tekst van "We zijn er bijna" zoals ik en mijn broertje en zusje dat vroeger zongen. "Kontje kaal, piemeltje wit, kersenpit, notendop, kletskop." Klinkt ongelooflijk grappig uit Daniëls mond (al schaam ik me stiekem een klein beetje dat ik hem dat al zo jong heb geleerd).
   Daniël heeft een favoriete blouse. Hij wilde die niet verwisselen voor zijn pyjama. Toen we hem met een beetje dwang toch in zijn pyjama hadden geholpen zei hij nog even tegen papa: "Ik wil mijn mooie blouse aan, gek."



Geen opmerkingen:

Een reactie posten