vrijdag 18 januari 2013

Dag 198 Broertjes onder elkaar

   Vanmorgen hadden Daniël en Sam een leuk 'gesprek' met elkaar. Ik had op verzoek van Daniël de muziekinstrumenten weer eens tevoorschijn gehaald. Daniël zei tegen Sam: "Ik (mu)ziek maken voor jou." Hij pakte een instrument en begon te zingen: "Sam, Sam, Sam. Doe maar mee Sam! Zingen: Sam, Sam, Sam." Sam vond het mooi, maar was vooral met zichzelf bezig, hij was tijgerend op weg naar de tafel en kon niet voorbij Daniël komen. Daniël zag het en zei: "Je mag er wel langs Sam. Toe maar."
   Even later kwam Daniël met de mondharmonica bij me. "Even helpen, mama." Ik legde hem nog eens uit hoe je geluid uit een mondharmonica krijgt. Na mijn uitleg richtte Daniël zich weer tot Sam: "Moet je zien Sam!" en hij blies op de harmonica: "Zo moet dat!"
  Daarna ging Daniël nog even zingen in de microfoon over 'Thomas de toomtief'  (stoomlocomotief dus). Hij zong de hele tekst van 'Op een klein stationnetje' zo goed als foutloos. Ik klapte en joelde toen hij klaar was, waarop Daniël riep: "Superman!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten