vrijdag 12 juli 2013

Een jaartje ouder!

   Gisteren was ik jarig en in tegenstelling tot vele van mijn (vrouwelijke) leeftijdsgenoten vind ik het niet erg om ouder te worden, dus ik werd niet weer dertig, maar gewoon tweeëndertig. Ik vind het stiekem altijd erg leuk om jarig te zijn. Ik was dus al sinds het weekend aan het verkondigen tegen de kinderen: ''Nog .... nachtjes slapen en dan ben ik jarig!'' Waarna ik vrolijk 'Lang zal ze leven' of een ander feestelijk verjaardagsliedje begon te zingen. Om alvast in de stemming te komen, zeg maar.
   Op het werk woensdag zeiden collega's de hele tijd: ''Birgit, wat ben je toch verkouden.'' En dan antwoordde ik: ''Ja, maar morgen is het over, want dan ben ik jarig!'' 's-Avonds had ik yogales en kwam ik om half elf thuis. Bij thuiskomst riep ik blij tegen manlief: ''Zal ik dan de slingers zelf nog maar even ophangen?'' Hij bromde iets van: ''Ik heb vanavond al van alles gedaan hoor.'' Blijkbaar voelde het voor hem als een verwijt, maar zo was het niet bedoeld. Ik wilde alleen maar dat de slingers er de volgende ochtend zouden hangen, voor het ultieme verjaardagsgevoel.
   En gisterochtend was het eindelijk zo ver. Mijn verjaardag! Rond half zeven kwamen mijn mannen zingend onze slaapkamer binnen. Daniël zong 'Lang zal ze leven' op zijn allermooist. Ik kreeg een prachtige door de leidsters Daniël geknutselde kaart met een bloem. De jurk voor de bruiloft van mijn broer had ik al gekregen van papa en ik kreeg nu nog wat lekker douchespulletjes. Maar het liefst wilde ik een kus van mijn mannen. Van papa en Daniël kreeg ik die meteen, maar van Sam niet... ''Sam? Kom je mama een kusje geven?'' Sam grijnsde en kroop een eindje verder weg. ''Sam, Sammetje, ik wil een kusje!'' Opnieuw een grote glimlach, maar een kus, ho maar! ''Mama,'' zei Daniël, ''ik wil jou wel een extra kusje geven, hoor!'' En hij sloeg zijn armpjes om me heen en daar kreeg ik zo een stuk of vijf dikke kussen van mijn oudste. Het mooiste cadeau wat een mama zich kan wensen!


PS Mijn verkoudheid was overigens niet als bij toverslag verdwenen omdat ik nou eenmaal jarig was.... jammer maar helaas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten