maandag 29 juli 2013

Zo gaat dat hier

   Gisteren mocht ik uitslapen, papa stond met de kinderen op, heerlijk! Rond tien uur half elf hoorde ik de mannen beneden muziek maken en werd ik -letterlijk- uit bed getrommeld. Ik ging naar beneden alwaar Sam zich bezeerde. Ik zag niet precies wat er gebeurde, maar hij zette het op een gillen. Daniël kwam aangesneld met een xylofoon en een sambabal. "Zal ik een liedje voor jou zingen, Sammetje?'' vroeg hij. En vervolgens kondigde hij aan: ''Het courgette begint!'' waarna hij met de sambabal op de xylofoon begon te rammen en een onverstaanbaar liedje zong in zelfverzonnen woorden. Het hielp, Sam kon weer lachen en mama ook!
   Sam begint steeds taliger te worden. Hij begrijpt veel woorden en zegt steeds meer woorden na. Maar het aller vermakelijkst is het als wij zeggen: ''Kijk, Sam, een paard! Wat doet het paard? Hihihihi!'' want dan doet Sam: ''Brrrrrrr.''
   Sam blijft ook nu hij de een gepasseerd is een kleine smulpaap. Vandaag nog. Hij had uitgebreid gegeten. Rijst, groenten, vlees, toetje het ging er zonder moeite in. Na het eten mochten de kinderen nog even buiten spelen in de achtertuin. Ik was intussen de keuken op aan het ruimen. Daniël hoorde ik op zijn motor door de tuin racen als brandweerman ''taatuutaatuu'', maar Sam was verdacht stil. Ik besloot eens poolshoogte te gaan nemen en daar zat ons mannetje midden tussen de stukken oud brood voor de vogels, zijn mond volgepropt met hompen brood, alsof hij al maanden niets te eten had gekregen...
   Oh en het is nu negen uur geweest en Daniël verkondigt boven aan de trap: ''Ik ben een olifant. Een olifant gaat niet slapen. Olifanten slapen niet in bed. Olifanten gaan niet slapen in bed. Net als bij Mowgli. Daar gaan olifanten ook niet slapen in bed.'' En hij begint te zingen: "Een olifant gaat door!'' terwijl hij de trap afkomt. ''Olifanten slapen buiten op het gras, ik slaap ook buiten op het gras.'' Nu -in gesprek met papa- besluit hij dat hij in een tent wil slapen, of we even een tent willen gaan kopen... Ik zal hem maar weer eens in bed gaan stoppen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten