dinsdag 23 juli 2013

Hoera een zusje!

   Nee, nee, schrik niet! Ik bedoel niet dat Daniël en Sam er een zusje bij gaan krijgen. Nee, ikzelf ben de gelukkige die er een zusje bij heeft gekregen. Gisteren heeft mijn broer namelijk zijn lieve vrouw het ja-woord gegeven en nu ben ik dus een zusje rijker! En zo voelt het ook echt. Het bruidspaar had ervoor gekozen om op maandagochtend gratis -alleen onder toeziend oog van de getuigen- de huwelijksakte te tekenen. Eigenlijk was dat voor mij als naaste familie een beetje een vreemd idee, dat ik daar niet bij kon zijn.
   De prachtige liefdesceremonie bij het ouderlijk huis van de bruid -een idyllisch boerderijtje aan de dijk- maakte dat gemis echter helemaal goed. Mijn zusje was de -zelfbenoemde- ambtenaar van de liefde en leidde de ceremonie zoals geen ambtenaar van de burgerlijke stand dat ooit had kunnen doen. De genodigden zaten op stoeltjes in de schaduw van een grote boom. De bruidegom stond vol spanning op zijn bruidje te wachten. En daar kwam ze dan, in een prachtige jurk met haar mooie zwangere buik naar voren en bijna iedereen was in tranen. Vanaf dat moment heeft het bruidspaar alleen nog maar gestraald tot wij rond half twee in de nacht ons bed gingen opzoeken.

   De kindjes hielden zich goed tijdens de ceremonie en drentelden daarna wat over het erf van de boerderij rond. Na een toost met champagne dekten we de tafel in de schaduw van een boom. Met zijn allen aten we de door een aantal gasten meegebrachte soep en salades. Daarna brachten papa en ik de kinderen naar bed bij vrienden die dichtbij woonden en gingen we weer terug voor het feest. Er was een grote tent opgezet en er was een band en een dj en er waren veel neven en nichten en oude bekenden. Ik heb heel veel gekletst en een beetje gedanst en zo vloog de avond -die voor mij nog langer had mogen duren- voorbij. Het was een super bruiloft op een bijzondere hete dag. Jammer genoeg gooide de bruid geen boeketje, dat had ik anders graag willen vangen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten