vrijdag 15 februari 2013

Dag 226 Kalverliefde (3)

   Vandaag ging Daniël bij J. spelen - die op dezelfde dag is geboren als Daniël. Daniël en J. hadden lol samen. Vanavond zei hij nog toen ik vroeg of hij het gezellig had gevonden: "Samen rennen!'' Toen het tijd was voor het middagdutje van de kinderen wilde ik Daniël weer mee naar huis nemen. Daniël dacht daar duidelijk anders over, hij vroeg: ''Mama, mag ik met J. naar bed?" Haar moeder en ik schoten in de lach en zeiden dat hij dat over een jaar of zestien nog maar eens moest vragen.
   Je zou denken dat hij in elk geval moe was en thuis zou willen slapen, maar het was weer dramatisch. Ik had hem uitgelegd dat hij op zijn kamer moest blijven tot Nijntje haar ogen open zou doen. Ik had ook gezegd dat hij best mocht lezen of spelen, maar dat hij even moest rusten. Ik ging naar beneden en het was een minuut of vijf rustig voor ik zijn deur weer open hoorde gaan. Hij stond boven aan de trap te roepen: ''Mama, ik ben wakker. Ik heb goed geslapen. Kleren aan, ik wil naar beneden." Uiteindelijk - na hem verscheidene keren terug in bed te hebben gelegd - is hij in elk geval op zijn kamer gebleven tot Nijntje wakker werd. Maar er viel voor mij op die manier niet veel te rusten. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten