dinsdag 19 februari 2013

Dag 230 Samen dutten

   Vanmiddag wilde Daniël alweer niet in zijn bedje slapen. Hij was vanmorgen erg druk aan het spelen geweest en ik wist zo zeker dat hij moe was, dat ik het toch probeerde. Ik was bijna een uur bezig met hem steeds terug leggen, uitleggen dat hij moest gaan slapen en andere oplossingen bedenken. Aan het einde van dat uur belde ik met de moed der wanhoop naar papa. Zijn voorstel: zet hem beneden voor de tv, misschien niet heel pedagogisch verantwoord, maar dan hebben jullie in elk geval allebei even rust.
   Ik besloot dit advies ter harte te nemen. Ik plantte Daniël op een stoel met een deken -sinds hij ziek was, wil hij steeds de deken erbij- en zette de televisie aan. Na een kwartiertje Nick Jr was meneertje in diepe slaap en kon ik zappen naar iets wat ik zelf leuk vond om te kijken. Daar heb ik maar een paar minuutjes van gezien voor ik ook onder zeil was. Mijn dutje duurde maar een minuut of twintig, maar Daniël sliep anderhalf uur. Daar knapten we beiden van op. Heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten