maandag 18 februari 2013

Dag 229 Een dag als alle anderen

   Vandaag was een doorsnee dag. Daniël was het eerste wakker, om kwart over zes. Hij kwam nog heel even -tegen zijn zin- bij ons op bed. Hij wilde liever meteen naar beneden, maar ik wilde even rustig wakker worden. Toen ik hem had aangekleed en we net beneden waren werd Sam ook wakker. Papa bracht hem in zijn slaapzak naar beneden, want hij had geen tijd meer om Sam nog aan te kleden, dus dat deed ik. Met zijn drieën ontbeten we op ons gemak.
   Na het ontbijt wilde Daniël nog wat yoga-oefeningen met mij doen, omdat hij mijn matje in de woonkamer zag liggen. Ik ken een aangepaste zonnegroet voor peuters en kleuters, die deden we samen. Daarna was het tijd om jassen en schoenen aan te doen en naar het dagverblijf te gaan.
   Het afscheid op het dagverblijf gaat eigenlijk altijd relaxed tegenwoordig. Ik krijg nog een dikke knuffel en kus van Daniël en hij gaat vrolijk spelen. Sam gaat knuffelen met de leidster en krijgt nog een kus van mij.
   Samen met papa haalde ik de mannen vanmiddag op. Ze waren als altijd -gelukkig- blij om ons te zien. Ze hadden allebei een goede dag gehad op het dagverblijf. Thuis ging ik koken en de kinderen scharrelden wat rond. Sam at erg goed, Daniël niet - die eet de laatste tijd sowieso wat minder goed, maar daar maken papa en ik ons niet druk om. Na het eten kreeg Sam nog een halve fles en speelde Daniël even met papa. Daarna was het alweer bedtijd.
   Ik ging met Sam vast naar boven, deed hem zijn pyjama aan en martelde hem met Luuf, zoutoplossing en een washandje waarmee ik zijn loopoor schoonmaakte. Toen was hij klaar voor zijn bedje. Inmiddels waren papa en Daniël ook boven en deden we nog een gezinsknuffel.
   Samen met papa deed ik Daniël zijn pyjama aan, daarna nog even tandenpoetsen en klaar was Daniël. Meestal vragen we aan Daniël wie er mag voorlezen, dat was vandaag papa en die zal zo wel naar beneden komen. Dan begint onze avond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten