vrijdag 1 februari 2013

Dag 212 Nijptang

   Vandaag gingen we met mijn kant van de familie bij mijn broer en schoonzusje eten. Erg gezellig om met zijn allen bij elkaar te zijn en ook leuk voor Daniël, want mijn schoonzusje is gastouder en ze hebben dus een huis vol speelgoed. (Ook handig voor ons, want we konden de mannen zo op bed leggen.)
   Daniël vond op een gegeven moment een houten koffertje. "Doktertje spelen," zei hij. In het koffertje zat alleen geen doktersset, maar houten gereedschap. Heel leuk, een zaag, een schroevendraaier (tot mijn verbazing kende Daniël dat woord al), een steeksleutel, een hamer, een potlood, een nijptang en nog wat andere dingen.
   Eerst ging Daniël de box doorzagen, vervolgens timmerde hij er een poosje op los, ten slotte vond hij de nijptang. Met de nijptang ging hij mijn haren knippen. "Mama, haren knippen!" Per ongeluk knipte hij in mijn oor. Misschien moet Daniël maar geen kapper worden. Toen bedacht hij dat hij er ook mijn nagels mee kon knippen, best inventief. Uiteindelijk kwam hij erachter dat je er ook mee in damesbillen kunt knijpen en was onze gastvrouw de pineut. Lachend renden zij en Daniël rondjes om elkaar heen, tot hij haar alsnog te pakken kreeg en de nijptang in haar billen zette... Ik hoop dat we de volgende keer toch weer worden uitgenodigd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten