woensdag 15 augustus 2012

Dag 42 Een 'vet' middagdutje

   Vandaag was Daniël blijkbaar nog niet echt moe toen we hem voor zijn dutje in bed legden. Hij ligt in ons kabouterhuisje boven op de overloop, dus we kunnen hem beneden goed horen. We hoorden hem nog een hele tijd kletsen: 'Miemie. Auto, auto. Beestje, beestje, haaai, beestje.' Blijkbaar zag hij een lieveheersbeestje. Op een gegeven moment werd het stiller, tot ik ineens wat gerommel hoorde. Ik pijnigde mijn hersenen waarmee hij zou kunnen rommelen en realiseerde me toen dat er een doosje wasknijpers binnen zijn bereik stond. En ja hoor, het geluid was herkenbaar als het in en uit het doosje doen van wasknijpers. Dus ik zei tegen papa: 'Laat maar gaan, hij is met de wasknijpers aan het spelen, kan geen kwaad, zolang hij rustig is.' Zo lieten we hem begaan. Het gerommel duurde nog een hele tijd, maar ja, peuters kunnen met zoiets simpels als knijpers in en uit een doosje doen uren zoet zijn. Uiteindelijk werd het helemaal stil boven en was Daniël blijkbaar toch in slaap gevallen.
   Toen hij wakker werd was het eerste wat ik hoorde weer het geluid van de wasknijpers. Hij had zijn spel weer meteen opgepakt, zonder te gaan huilen of ons te roepen. Ik vond het nu toch wel eens tijd om te gaan kijken boven. Daar werd ik toch nog onaangenaam verrast. Meneertje had een smeerboel aangericht, alles zat onder de vette sudocrem! Gelukkig was het een kleine reisverpakking waar hij vanuit zijn bedje bij had gekund en niet zo'n grote pot, want hij was heel ijverig geweest. Het zat op zijn snoet, in zijn haren, op het bakje van de knijpers, op de neus van Miemie -waarschijnlijk heeft hij de neus van Miemie in het potje geduwd- op zijn slaapzak en op zijn laken. Verspreid over de bekleding van het campingbedje stonden overal witte handafdrukjes...
   Daniël stond er zo vrolijk en tevreden bij te grijnzen, dat het gewoonweg onmogelijk was om kwaad op hem te worden. Het is bovendien natuurlijk de vraag wie je hiervan de schuld moet geven -wij hadden ervoor moeten zorgen dat hij niet bij de sudocrem kon vanuit zijn bed, toch?!

2 opmerkingen:

  1. je hebt er toch wel een foto van gemaakt???? dat is dan in puzzelformaat leuk voor zijn 15de verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, stom-stom, geen foto gemaakt... Jammer, echt een gemiste kans!

    BeantwoordenVerwijderen