vrijdag 24 augustus 2012

Dag 51 Opruimwoede

   Zoals sommigen wel weten is papa van de opruim. Dat is een combinatie van genen, opvoeding en sterrenbeeld gok ik. Nu lijkt Daniël het ook te hebben, hij heeft namelijk hetzelfde sterrenbeeld als zijn papa. (Maar mijn genen en opvoeding kunnen nog roet in het eten gooien.) Het meest frappante voorval waaruit we op dachten te kunnen maken dat Daniël hierin op zijn vader lijkt, stamt al van maanden geleden, nog voor ik begon met mijn blog.
   De schoenen die papa en ik het meeste dragen, staan op een rijtje in de hal. Sinds Daniël schoenen heeft, staan die ervoor - vooral omdat er geen plek meer is in het rijtje. Op een gegeven moment toen ik Daniël naar bed ging brengen, pakte hij zijn schoentjes op en zette ze -heel demonstratief- keurig netjes naast elkaar in het rijtje, tussen de schoenen van papa en mama, zoals het hoort.
   Ook ging Daniël een tijd geleden als vanzelf hetgeen waarmee hij had gespeeld opruimen, voordat hij weer iets nieuws pakte. Daar is hij inmiddels tot papa's grote spijt weer mee opgehouden.   
   Vandaag waren we weer naar de dierentuin, daar kwam weer eens een staaltje van Daniëls opruimwoede naar voren. Hij ging namelijk alle dorre blaadjes op (en waar mogelijk naast) het pad oprapen en in de prullenbak gooien. Daar is geen beginnen aan natuurlijk. We moesten hem uiteindelijk in de buggy zetten, anders waren we nu nog niet bij de uitgang geweest...
  

1 opmerking: