dinsdag 28 augustus 2012

Dag 55 Duplo feest


   Vandaag waren we de hele dag bij mijn ouders. Oma had een verrassing in petto. Ze vroeg opa de duplo van ons -van vroeger- naar beneden te halen van zolder. Wat een feest! Daniël was helemaal enthousiast. Wij hadden namelijk een trein van duplo vroeger, met een hele lange rails. En ook een tractor met bijbehorende aanhanger en een hoop boerderijdieren. Verder ook een huis bestaand uit vier muren met schuifdeuren en verder ook alles erop en eraan - bankstel, ladekastjes, lampen met kap, een antenne voor op het dak, een bad, een douche een toilet, bedden, een complete keuken, noem maar op. Daniël vond het zo mooi dat hij eigenlijk niet mee naar buiten wilde voor een wandeling en hij wilde al helemaal niet gaan slapen.
  Toen hij dan toch sliep kon mama het niet laten. Wat een nostalgie! Ik heb een zo lang mogelijke spoorweg gelegd, met bruggen erin. In één lus bevond zich de boerderij met alle dieren en de tractor. Er waren drie boeren op het land aan het werken. Op het spoor reed een lange trein met heel veel mensen erin en ook een auto met aanhangwagens met nog meer mensen. In een andere lus van het spoor was een watertje met een bootje erop. En natuurlijk stond het huis langs het spoor en heb ik me uitgeleefd als binnenhuisarchitect. Heel handig als je om ruimte te scheppen gewoon hele muren kunt verplaatsen. Ik denk dat ik wel anderhalf uur bezig ben geweest tot alles naar mijn zin was.

Zie hier het resultaat!

   Daniël wist niet wat hij zag toen hij wakker werd. Hij moest hardop lachen, zo mooi vond hij het. Hij heeft samen met opa met de trein gespeeld en wilde niet naar huis. In de auto op de terug weg had hij het er nog over. 'Teintje opa, samen spelen, tjoeketjoeke tuuttuut.'

2 opmerkingen: