vrijdag 17 augustus 2012

Dag 44 Eigen kamertje

   Zoals in de afgelopen blogs wel vaker naar voren is gekomen, zijn onze nachten sinds de geboorte van Sam tot nu toe erg gebroken. Dat komt vooral omdat Sam zo vaak wakker wordt per nacht. Zo'n beetje elke twee uur. Ik laat hem dan bij mij drinken, omdat dat de snelste en meest geruisloze manier is om hem te troosten en weer verder te laten slapen. Op die manier maakt hij in elk geval de rest van het huis niet wakker met zijn gehuil. De tijd tussen de voedingen wordt alleen niet groter, eerder kleiner zelfs. En mijn energieniveau wordt er uiteraard niet beter op.
   Ik heb al eerder gedacht dat het misschien beter zou zijn om Sam op zijn eigen kamer te laten slapen -tot nu toe lag hij nog bij ons op de kamer- maar het was er nog niet van gekomen. En stiekem vond ik het ook wel moeilijk om het los te laten. Ik vind toch al dat ik in de babytijd veel meer één op één aandacht kon besteden aan Daniël, dan nu aan Sam, en daarom koesterde ik mijn onderonsjes met Sam in de nacht extra.
   Toen we gisteren thuiskwamen van vakantie, leek me dat dan toch een goed moment om die grote verandering (voor mama) maar meteen door te voeren, voordat Sam weer kon wennen aan het thuis slapen dichtbij mama. Toen we het bedje op zijn eigen kamertje zetten, moest ik wel een traantje wegpinken. Maar ik hield voet bij stuk en besloot meteen om ook de voedingen om de vier uur te gaan zetten en op vaste tijden. Dan het maar eens meteen goed aanpakken.
   Wat hebben we een goede nacht gehad! Onvoorstelbaar na vier maanden weinig slaap. Hij leek om tien uur wakker te worden, maar sliep toch verder en daarna was het kwart over elf, kwart over drie en half acht vanmorgen. Ook Daniël sliep tot kwart over zeven, geweldig! Ben benieuwd hoe het de komende nachten gaat, maar nu zou ik willen zeggen: Sam naar zijn eigen kamertje hadden we veel eerder moeten doen.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben ben benieuwd hoe dit verder gaat. Daan slaapt ook nog steeds naast mij. En hij komt ook steeds vaker drinken s nachts. En ook ik leg hem vaak snel aan voordat hij de rest van het huis wakker maakt. Zou dit dan misschien een oplossing zijn ??

    Trouwens leuk hoor om even weer een inkijkje in jullie gezinsleven te hebben. En ik heb bovendien ondertussen 70 cc gekolfd ( even multi tasken).

    Gr. Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hebben inmiddels vier goede nachten achter elkaar gehad! Sam komt voor één nachtvoeding rond drie uur en slaapt verder heel goed. We hadden dit veel eerder moeten doen! Voor ons was het dé oplossing. Misschien de moeite waard om met Daan ook te proberen, want die heeft ook de leeftijd en het gewicht om met minder voedingen te kunnen, toch? Ik voed nu 7-11-15-23-3 uur. Dus vrij strak om de vier uur en dat gaat perfect. Benieuwd of je het gaat proberen! Groet, Birgit

    BeantwoordenVerwijderen