zondag 15 juli 2012

Dag 11 Strijkapplicatie


Sinds ik MamaBirgit ben geworden, heb ik een abonnement op 'Ouders van nu'. Het leek me handig om 'vakliteratuur' te lezen passend bij mijn nieuwe aanstelling als ouder. Het lezen daarvan blijkt vooral leuk en herkenbaar en af en toe ook leerzaam te zijn.
Nu zat er bij het laatste nummer een strijkapplicatie. Dan bedoel ik niet een app met instructies hoe je overhemden en plooirokken moet strijken -hoewel dat voor mij geen overbodige luxe zou zijn. Nee, het is een afbeelding die je met behulp van je strijkijzer op een T-shirt of rompertje kunt aanbrengen.
Het is natuurlijk altijd leuk om een cadeautje te krijgen en iedereen weet hoe het zit met een gegeven paard, maar ik was hier toch stiekem niet zo blij mee als moeder van twéé prachtige mannetjes.
Er staat namelijk 'Mama's nummer 1'. En tja, Daniël is dan wel als eerste geboren, maar dat wordt daarmee natuurlijk niet bedoeld. Ik kan toch niet één van beiden op 1 zetten? Hoe kunnen ze me nu vragen te kiezen tussen mijn lieve mannetjes? Dat weiger ik te doen!
Gelukkig heeft een van mijn beste vriendinnen, vlak nadat ik Sam kreeg, ook een prachtige zoon gekregen. Háár eerste, dus zij komt met zo'n tekst niet in gewetensnood. Kon ik haar vandaag mooi een cadeautje geven voor haar nummer 1!

3 opmerkingen:

  1. Sophie's choice is er niets bij! Fijn dat je vriendinnen hebt die dat soort gewetensbezwaren (nog) niet hebben!

    Is het trouwens héél erg dat ik echt dat het om een strijk-app ging die op een smartphone gedownload kon worden?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier inderdaad geen gewetenskwestie maar een blije (nr 1) baby. Zo lief dat je aan ons dacht!
    @kwan; eigenlijk is het heel erg dat je meteen aan een app dacht! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Kwan: Dat meen je toch niet? Ik heb niet eens een smartphone, zoals je weet
    @ Nienke: Het staat hem vast fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen