woensdag 18 juli 2012

Dag 14 Badderen (2)

Vanmorgen was het weer tijd voor Daniëls bad. (Mocht je nog niet weten hoe ons badritueel er ongeveer uitziet kun je dit teruglezen op dag 9.) Vandaag besloot ik wel het mezelf wat makkelijker te maken, dus Sam ging niet tegelijk met Daniël in bad.
Daniël riep terwijl ik het bad vol liet lopen dat hij wilde douchen. Maar ik ken zoonlief intussen een beetje en ik verwachtte niet dat hij het lang vol zou houden onder de douche. Ik liet het water daarom voor de zekerheid nog maar even in bad staan. Daar gingen we dan, samen onder de douche. En inderdaad, toen de straal eenmaal over zijn hoofd ging begon hij te roepen: 'Water, water, water.' En wilde hij: 'Uit, uit, uit.' Ik kreeg het gelukkig voor elkaar snel even zijn haren te wassen, nu ik hem toch onder een straal in de houdgreep had, zodat ik die strijd later niet meer zou hoeven leveren.
Ik zette meneertje dus maar in bad en ging zelf nog even lekker genieten van de douche. Toen ik me stond aan te kleden, nam Daniel een vervaarlijke houding aan -een beetje gehurkt- en ik zag zo'n bepaalde gezichtsuitdrukking tevoorschijn komen tezamen met wat belletjes aan de achterkant. Daniel riep: 'Potje!' En terwijl ik hem uit bad tilde om hem snel op de grote wc te zetten, zag ik het lijk de drol al drijven... Dat werd dus drollen vangen. Ik blij dat Daniëls haren al gewassen waren, hoefde ik in elk geval het bad niet opnieuw vol te laten lopen.

3 opmerkingen:

  1. Oh, ik weet het nog zo goed.... Badderen met broertje en/of zusje en dan een drol voorbij zien drijven (die niet van jezelf is....)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh my!! Dit verhaal werkt beter dan ieder andere anticonceptie ;-) #drollenvangeniszegmaarnietmijnding

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ Nienke: Hihi, ik kan me van vroeger thuis ook zoiets herinneren.
    @ Kwan: Ik kan je nog wel meer (poep+pies+bevallings) verhalen vertellen die het vast goed doen als voorbehoedsmiddel ;-) Maar de clichés zijn echt waar, je doet zulke dingen met liefde voor je kind.

    BeantwoordenVerwijderen