vrijdag 13 juli 2012

Dag 9 Badderen

Vanmorgen was het baddertijd. Wat inhoudt dat ik probeer in een uurtje Sam, Daniël en mezelf weer schoon en fris te hebben. Dat vergt wat organisatorisch talent van mijn kant. Het is ook niet erg goed voor mijn rug, maar het werkt!
Eerst zet ik het bad aan en leg ik overal waar nodig spullen klaar. De kleren van Daniël op zijn kamer, de kleren en het aankleedkussen van Sam op de vloer(!) van de badkamer en mijn eigen kleren ook op de badkamer. Sam ligt in de tussentijd in zijn bedje en Daniël drentelt wat rond op de slaapverdieping, sjouwt boekjes van hier naar daar en trekt af en toe de wc een keer door. Dat laatste mag niet van mij -omdat het zoveel water kost- maar ik kan het niet altijd voorkomen.
Dan ga ik Daniël uitkleden. Onderwijl luid zingend: 'Met blote billen in bad, jaaa met blote billen in bad.' Vindt hij erg leuk. Ik plant Daniël vast in bad terwijl ik Sam uit bed haal en uitkleed in de badkamer. Daarbij moet ik, schande-schande-schande, Daniël even onbewaakt achterlaten in bad, dat is officieel natuurlijk ten strengste verboden. Maar echt, als hij kopje onder zou gaan -wat hij nooit doet want hij is bang om met zijn hoofd onder water te gaan- dan hoor ik het meteen en ben ik er snel genoeg bij. (Tenminste daar ga ik dan maar vanuit.)
Goed, dan is Sam intussen ook in zijn nakie en hang ik over het bad heen om Sam bij Daniël in het grote bad te houden. Ik begin er inmiddels handigheid in te krijgen om met één hand de fles shampoo open te krijgen en de shampoo in dezelfde hand te gieten terwijl ik Sam dus met mijn andere hand vasthoud. Daarbij lukt het me nog niet altijd om geen shampoo te knoeien. Is misschien interessant om zelf eens te proberen ;-)
Sam blijft nooit lang in bad, want dat houdt mijn rug niet vol. Als mijn rug aangeeft dat het mooi is geweest, moet ik Sam op de grond afdrogen en aankleden, omdat we geen commode op de badkamer hebben en ik Daniël niet te lang alleen wil laten. Dat is uiteraard ook héél goed voor mijn rug... Als Sam aangekleed is, kan hij terug zijn bed in of ik zet hem in een wipstoeltje op de badkamer.
Daarna spring ik zelf onder de douche, van waaruit ik het bad, met Daniël er nog in, in de gaten houd. Ik doe alles in sneltreinvaart om, als ik klaar ben, de strijd met Daniël rond het haren wassen aan te gaan. (Met die strijd zou ik een hele blog kunnen vullen, wie weet kom ik daar later nog op terug.) Daniël blijft dus altijd lang in bad, gelukkig vindt hij badderen -afgezien van het haren wassen- erg leuk.

3 opmerkingen:

  1. Wat een organisatie! Daniël is dus een verschrompeld mannetje als hij uit bad komt, jij hebt een zere rug en de kleine heeft met een beetje geluk géén shampoo in het gezicht ;-) en dan kan de dag beginnen?! Of doe je dit 's avonds?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misscien moet ik het verschuiven naar de avond, dan kan ik daarna ook meteen mijn bed in!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, herkenbaar van daniël en het niet willen haren wassen. Hier ook altijd zo een strijd om het meiske dr haren weer fris te krijgen. Ik ben benieuwd naar die blog ;-) groetjes elisa

    BeantwoordenVerwijderen