zaterdag 28 juli 2012

Dag 24 Daniëls muziek

   We kwamen er vandaag achter dat Daniël op bepaalde nummers reageert. Dan heb ik het niet over kinderliedjes, hoewel hij die ook erg leuk vindt. Zo zingt hij zelf steeds: 'Maken eten maken eten'. Ik dacht in eerste instantie wat bedoelt Daniël toch? Tot er 'hap, hap, hap, lok, lok, lok' achteraan kwam. Toen viel het kwartje, oh hij zingt 'Smakelijk eten'. Ook vult hij tegenwoordig 'Poesje mauw' en 'Visje, visje' feilloos aan. Dan zing ik 'poesje' en Daniël 'mauw' en ik weer 'kom eens' en Daniël 'gauw' enzovoort. Erg leuk om op die manier samen te zingen.
   Maar terug naar vandaag. Er stond bij toeval een televisie zender op waar muziek wordt gedraaid. Niet MTV, want in tegenstelling tot 'onze tijd' -vroeger- wordt tegenwoordig op The Music Channel nauwelijks muziek gedraaid. Ik weet niet welke zender dit was. In elk geval kwam daar 'The lazy song' van Bruno Mars voorbij, waarop Daniël van achter de bank vandaan riep: 'Apen!' Hij wist niet hoe snel hij bij de tv moest komen. Blijkt dat hij die clip dus tijden terug eens heeft gezien met papa en dat hij dat precies heeft onthouden.
Een tijdje later gebeurde hetzelfde bij het nummer van 'Gotye'. Daniël hoorde de eerste tonen en onderbrak zijn spel direct om tv te gaan kijken. Die clip heeft hij een tijdje terug met mij op de I-pad zitten kijken en dat vindt hij blijkbaar ook erg mooi. Bijzonder om te ontdekken dat de combinatie muziek en beeld zoveel indruk op hem maakt.
 

1 opmerking:

  1. Die Daniel... Die wordt nog eens een held op Songpop (als dat tegen die tijd nog bestaat!)

    BeantwoordenVerwijderen