zondag 22 juli 2012

Dag 18 Een zomerzondag

Vandaag was een heerlijke zomerzondag! Daar zou ik het eigenlijk best bij kunnen laten. Er gebeurde niks spannends en ook niks geks. Maar ik wil jullie toch wel een inkijkje gunnen in hoe die heerlijke dag er dan uitzag.
Vanmorgen sliep papa een beetje uit (dat doen we in het weekend om en om, gisteren was mijn dag) en ging ik met Daniël in bad. Ja, ja, ik heb wel lef, na het akkefietje van een paar dagen terug. We hadden lol met heel veel schuim. En ik hoefde -gelukkig- dit keer niets te vangen.
Inmiddels was papa ook wakker geworden en maakten we ons klaar om naar de grote kinderboerderij te wandelen. Daniël insmeren, broodje voor de terugweg klaarmaken, drinken en luiers mee, et cetera. Vervolgens een -toch nog wat lange- wandeling gemaakt naar de kinderboerderij. In het begin zat Daniël nog te knorren en te blaten in de buggy, zich verheugend op de dieren die hij zou gaan zien. Na een tijdje werd het stil en vlak voor we er waren viel hij in slaap. Gelukkig was hij door zijn enthousiasme snel weer helemaal wakker. Hij vond het prachtig en wilde uiteraard niet meer naar huis.
Op de terugweg viel hij weer in slaap en thuisgekomen hevelden we hem over in zijn bedje. Daarna ging ik lekker een poos met Sam op een kleed in de tuin liggen. Ik lag Sam te bewonderen en we waren heerlijk aan het lachen samen. Hij maakt daar tegenwoordig geluidjes bij, zo schattig. Ook begint hij nu serieuze pogingen te wagen om zich om te draaien naar zijn buik, hij komt alleen nog in de knoop met zijn armen, maar het duurt niet lang meer voor ik kan bloggen over die mijlpaal.
Later op de middag kwamen de buren voor thee en appeltaart -ze waren op vakantie toen ik jarig was-. Ze brachten een prachtig zelfgemaakt tent-huisje mee voor in de tuin en Daniël en hun meiden waren daar de rest van de middag zoet mee.
Vervolgens lekker buiten eten. We sloten de dag af met een ijsje als toetje in het tent-huisje. Wat wil je nog meer op een zomerzondag? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten