dinsdag 4 december 2012

Dag 153 Vol verwachting klopt ons hart

   Mama in de bocht vandaag. Natuurlijk moest ik weer veel te veel op het laatste moment voorbereiden om morgen Sint en zijn Pieten te kunnen ontvangen. En ik had ook nog een verjaardagsetentje, waar ik uiteraard te lang bleef hangen. Zie ook het late tijdstip van deze blog.
   Er moesten nog boodschappen worden gedaan. We eten morgen met groter gezelschap, zwager en schoonzus met de kinderen en opa zijn ook van de partij. Gelukkig maakt schoonzus soep, maar ik verzorg de broodjes. Dat was de makkelijkste van alle taken die ik had voor vandaag. Broodjes en beleg inkopen, check!
   Natuurlijk moeten we iets lekkers te eten hebben tijdens het verwachtingsvolle kloppen van ons hart. Is er toch bij de supermarkt geen strooigoed meer te krijgen. 'Sorry mevrouw, we kopen strakker in ziet u, gezien de huidige tijden. Anders moeten we alles na vijf december weer tegen veel te lage prijzen verkopen,' aldus de medewerker. Uiteindelijk vond ik ergens anders nog wel het een en ander om op tafel te zetten tijdens het 'heerlijk' avondje.
   Verder moest nog overlegd worden met de buurvrouw Bezorg Piet over het tijdstip waarop het voor ons prettig is om hem te ontvangen -of in elk geval de bergen cadeaus- en hoe Piet dat aan zou gaan pakken. Bovenal had mama de Inpak Piet nog het een en ander te doen vanavond. Deze had gelukkig papa een Inkoop Piet in kunnen schakelen om te kijken of de juiste chocoladeletters van het alfabet nog beschikbaar waren, voor ons hele gezelschap, wat gelukkig het geval was.
   Dus mama Sinterklaasje, een wijze les voor volgend jaar: Begin op tijd met de voorbereidingen...
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten