woensdag 19 december 2012

Dag 168 Daniël muziekfreak

   Daniël is dol op muziek. Hij luistert soms liever naar een kindercd dan dat hij televisie kijkt (hoewel hij gek is op tv kijken). Hij vindt het ook erg leuk om zelf muziek te maken met de instrumenten die we hebben, maar ook bijvoorbeeld door met een lepel op tafel te slaan of door in een tunneltje heel hard op de grond te stampen. 'Muziek maken!' zeg hij dan. Hij vindt het leuk om te zingen en wil graag dat wij voor hem zingen. 'Mama, stoomboot, zingen dan!' of 'Mama, zijn er bijna, zingen dan!' Hij onthoudt liedjes makkelijk, zo kent hij nu -door een liedje op het dagverblijf- de dagen van de week. Soms begint hij spontaan een liedje van een cd te zingen en ben ik helemaal verbaasd dat hij dat heeft onthouden.
   Vanmorgen kroop Daniël nog even bij mij in bed en zijn we de dag zingend begonnen. We zongen eerst 'Goedemorgen allemaal' dat is een liedje dat ik van hem heb geleerd, ze zingen het elke dag op het dagverblijf. Daarna moest ik 'Zo gaat de molen' met hem zingen en diende hij nog een paar verzoekjes in. Een erg leuk begin van de dag.
   Vanmiddag toen ik thuis kwam, lieten papa en Daniël me een videoclip zien die ze vandaag hadden gekeken. 'We all stand together' van Paul McCartney. Dat nummer vindt Daniël helemaal geweldig. Hij zit met zijn neus zowat in het scherm: 'Kijk, kijk, kikkers, hahaha. Kijk, kijk, visje hahaha.' Steeds moet hij hardop lachen om de clip. Zodra hij is afgelopen klinkt het: 'Nog een keer, nog een keer!' Hij krijgt er geen genoeg van.

Muziek is een terugkerend thema:
Dag 23 Daniëls muziek en Dag 148 Muziek maken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten