maandag 17 december 2012

Dag 166 Mama-dag

   Vandaag had ik een dagje voor mezelf. Ik heb nog veel verlofdagen staan en mag niet alles meenemen naar volgend jaar, dus ik moest nog vrij nemen - zo vervelend. Ik dacht: 'De kindjes gewoon naar het dagverblijf, heerlijk, een hele dag voor mezelf.' Probleem is echter dat ik op zo'n dag dan ineens heel veel wil doen waar ik anders niet aan toe kom. Tot rust komen is er daardoor mooi niet bij.
   Ik begon de dag met een hardlooptraining. Als ik die overdag kan doen is dat luxe, daar wilde ik dus even gebruik van maken. Vervolgens kon ik nog een gemiste yogales inhalen. Dat leek me een goede manier om te relaxen. Een sportief begin van de dag.
   Vlakbij mijn docente woont de mama van een pasgeboren kindje (tien dagen oud) en ik ging daar een kaartje in de bus gooien. Ik dacht dat stiekem te kunnen doen, maar dat lukte niet. Ik werd gesignaleerd en binnen uitgenodigd. Tja, een pasgeboren baby bewonderen, daar maak je natuurlijk even tijd voor.

   De middag was officieel begonnen toen ik eenmaal thuis kwam. Eerst maar eens lunchen. Ik maakte een lekkere lunch klaar, compleet met een eitje erbij en nestelde me voor de televisie. Ik wilde die nieuwe serie (Lieve Liza) nog zien via uitzending gemist. Kijken of het de moeite waard is om te volgen. Ik had al twee afleveringen gemist, en bracht dus een uur voor de tv door om ze allebei te kijken. Daarna vlug de tv weer uit, want voor je het weet, is je middag voorbij en ben je niet van de bank afgekomen. Dat vond ik zonde van mijn kostbare uurtjes alleen.
   Wat zou ik dan wel eens doen? Toch maar de zolder opruimen. Daar stapelen de spulletjes zich op - dat gaat minstens twee keer zo snel als je kleine kinderen hebt. Niet direct het leukste wat je kunt doen op een vrije middag, maar voor een goed doel, ik wil er ruimte vrij maken zodat ik er aan yoga kan doen. Ongelooflijk wat er nu allemaal al staat van de kinderen. Een bedje, een badje, twee dozen met kleren die Sam al niet meer past, een doos met wiegenlakentjes en ander beddengoed, speelgoed, een tummytub, enzovoort.
   Dus bij deze een oproepje: lieve zus en schoonzus, zet hem op en kom gauw onze zolder plunderen. Wie het eerst komt het eerst maalt. Leuk voor Daniël en Sam als ze er neefje(s) en/of nichtje(s) bijkrijgen, leuk voor jullie dat jullie niet alles zelf hoeven aan te schaffen. En wat zal ik heerlijk 'zen' zijn als ik de ruimte heb om dagelijks yoga te beoefenen. 


PS Er waren nog zat andere dingen die ik vandaag had kunnen doen (lezen, schrijven, sollicitatie voorbereiden, studeren, kast uitpluizen) maar ik heb het idee dat ik een goede balans had tussen inspanning en ontspanning en ben nu moe maar voldaan!

1 opmerking:

  1. :) Het klinkt als een heerlijke dag! Aangezien je je verlofdagen niet mee mag nemen, moet je gauw maar weer zo'n dagje plannen. Kun je al het andere doen wat op je wenslijstje staat :)

    BeantwoordenVerwijderen