donderdag 11 april 2013

Dag 281 Gesprekjes met je peuter

   Gisteravond laat, toen papa naar bed ging, keek hij nog even op Daniëls kamer. Tegenwoordig wil Daniël graag zijn tuitbeker met water mee naar bed nemen, die had hij in zijn handen. Toen papa nog eens goed keek, zag hij dat Daniël zijn ogen open had. ''Papa, jij beker vullen?'' vroeg hij. Papa vulde de beker voor hem. Daniël zei: ''Jij nu weer naar beneje gaan.'' ''Nee,'' zei papa, ''ik ga ook slapen.'' Daniël antwoordde: ''Jij in je eigen bed slapen!'' Papa moest erom lachen en gaf Daniël een dikke kus en zei tegen hem: ''Ik hou van je, je bent lief!" Daniël zei: ''Ja, ja, lief.'' Op een toon van, ja pap ga nou maar, ik wil slapen.
   Vanmorgen na het ontbijt vroeg Daniël me: ''Mama, jij boekje lezen?'' en kwam met een boek aandragen. Ik zei: ''Nee lieverd, we gaan nu naar de kindjes.'' Daniël vroeg toen: ''Jij in de auto boekje lezen?'' Ik antwoordde: ''Nee, dat kan toch niet, ik moet sturen.'' Daniël:''Jij met een hand sturen en met een hand boekje lezen?'' Ik lachend: ''Nee, dat kan echt niet, ik moet ook naar de weg kijken, anders maken we ongelukken.''

Geen opmerkingen:

Een reactie posten