zaterdag 20 april 2013

Dag 290 Hoera, Sam 1 jaar!

   Vandaag was het dan zover, Sam is jarig! We hadden een mooie dag. De kinderen werden pas om half acht wakker en we begonnen de dag met cadeautjes in het grote bed. Daniël vond dat het leukste, want hij mocht alles voor zijn broertje uitpakken. Hij zong ook voor Sam: ''Sam is jarig hoera, hoera, hoera. Hij leve lang en gelukkig!''
   Vanmorgen vroeg kwam een vriendin van mij heel even langs, zij had het vrijgezellenfeestje van haar zus en moest snel weer gaan. Speciaal voor haar had ik cupcakes gekocht, omdat we de taart nog niet hadden opgehaald. Sam mocht er ook een en die had hij binnen vijf minuten naar binnen gewerkt, dat beloofde veel voor de slagroomtaart in de middag.
   Aan het eind van de ochtend kwamen mijn schoonvader en de grote nicht van de kinderen. Die speelden in de tuin met de mannetjes en met het cadeau van opa - een panna goaltje. Nadat we met zijn vieren rustig geluncht hadden, kwam de rest van de visite. We zetten Sam aan tafel met een stuk van zijn feesttaart. Hij begon heel voorzichtig met twee vingertjes, maar na een poosje zat hij met beide handen in de taart en zat zijn gezicht onder de slagroom, zoals dat hoort!
   Het was gezellig met het bezoek, de ooms en tantes van de kinderen waren er en opa en oma. Aan het eind van de middag werd het rustiger. Mijn broer en schoonzus waren er nog en een vriend van papa, die bleven eten. Sam had een paar chipjes op en daarna warm eten en een toetje. Blijkbaar was dat alles toch een beetje teveel van het goede (en allemaal dingen die hij tot nu toe nog niet kreeg) want hij spuugde over mijn schoonzusje heen. Gelukkig was hij daarna meteen weer vrolijk. (En mijn schoonzusje is door haar werk wel wat gewend, dus die bleef ook lachen. Voor haar was het een goed excuus om meteen mijn zwangerschapskleren te passen, die ze toch ging lenen.) Een gedenkwaardig einde van de dag zullen we maar zeggen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten