maandag 15 april 2013

Dag 285 Opstandige bui

   Sinds Daniël tussen de middag weigert te slapen, wordt hij 's-ochtends vaak pas laat wakker. Acht uur is de laatste tijd geen uitzondering meer. Vanmorgen moest ik hem rond zeven uur wakker maken, maar dat doet zijn humeur geen goed. Meneertje wilde niet opstaan. Toen ik hem eenmaal zover had dat hij meeging naar beneden wilde hij niet aangekleed worden. Uiteraard wilde hij ook geen boterham eten.
   Met zachte dwang en een beetje humor heb ik hem uiteindelijk aangekleed, maar die boterham kon ik moeilijk naar binnen duwen. Ik kondigde dus maar aan dat we met de fiets naar het dagverblijf zouden gaan en dat Daniël bij hoge uitzondering op de fiets zijn boterham mocht eten. Ik maakte ervan dat het heel speciaal was om op de fiets een boterham te eten, dat andere kinderen dat echt niet mogen. Daniël begon te glunderen en liep vrolijk mee naar de fiets en at op zijn gemak zijn brood op. Onderweg bleef hij maar zeggen: "Heel speciaal he mama? Eten op de fiets. Dat mogen andere kindjes niet he?''

Geen opmerkingen:

Een reactie posten