maandag 29 april 2013

Dag 299 Over peuterruzie en erwtjes eten

   Toen ik mijn mannetjes vandaag ging ophalen biechtte de oudste meteen op dat hij niet goed had geluisterd. Waarom kon hij me alleen niet uitleggen. De leidster zei dat hij zelfs in de hoek had moeten staan, maar wat daarvan de reden was vertelde mijn kereltje niet, wel dat hij ervan moest huilen. Het was al in de ochtend gebeurd, maar het had flink indruk gemaakt. Uiteindelijk vertelde de leidster mij dat Daniël een ander jongetje (kleiner en jonger dan hij) omver had geduwd en ook had geslagen. Voor zover ik begreep ging de ruzie om een stuk speelgoed. Daniël schaamde zich nog, tenminste - hij keek erg schuldbewust. Later op de fiets zei hij nog eens dat hij dat andere kindje geplaagd had en dat dat niet mag. Ben benieuwd wat hij ervan heeft geleerd.
   We aten erwten en worteltjes. Sam mag steeds vaker lekker zelf met zijn handjes eten - afhankelijk van wat er op het menu staat. Hij vindt dat hartstikke leuk. Vandaag was hij helemaal in zijn element. Met het grootste geduld pakte hij met twee vingertjes erwtje voor erwtje op om het in zijn mond te doen. Na een tijdje heb ik hem maar een beetje geholpen met een lepel, anders zaten we er nu nog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten