woensdag 5 september 2012

Dag 63 Visjes kijken

   Hier thuis is Daniël al een hele kletskous, die ook behoorlijk wat woorden kent. Maar elders komt hij meestal niet zo snel los. Zelfs niet op het kinderdagverblijf. Of dat nou uit verlegenheid is weet ik niet.
   Vandaag zei zijn leidster dat hij zoetjes aan meer loskomt en gaat kletsen bij hen. Ze waren naar de toiletruimte gegaan voor de 'potjesronde' en zijn leidster had beloofd dat ze daarna bij het aquarium zouden gaan kijken. Nadat ze iedereen had geholpen met broek en luier uit en weer aan was ze haar belofte alweer vergeten en gingen ze terug naar de groep.
   Daniël schreeuwde: 'VISJES KIJKEN!!!' en rende naar de kom. Hij had zijn leidster daarmee blij verrast.
   Mij verbaasde het niet. Net toen ik hem in bed legde aaide ik zijn voeten onder de deken. En even later vraagt Daniël: 'Voetjes aaien?' Of hij zegt: 'Beker d(r)inken.' Of: 'T(r)ein spelen.' Of: 'B(r)oodje hagelslag.' Of -en dat zegt hij de hele dag door-: 'Handje, lopen. Kom mee.' En wenkt dan, al trekkend aan mijn hand dat ik mee moet lopen. Ben benieuwd wanneer hij ook op het kinderdagverblijf volop gaat kletsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten