vrijdag 28 september 2012

Dag 86 Praatjesmaker

   Daniël begint een echte praatjesmaker te worden. Een paar voorbeelden van de afgelopen dagen:

* Vanmorgen spuugde Sam een beetje. Daniël: 'Sam spuugt. Uit de mond.' Hij liep snel weg en kwam vervolgens met een doekje aandragen om Sam te poetsen met de woorden: 'Sam lief.'

* Gisteren in de auto naar het kinderdagverblijf zei Daniël: 'Sam lachen.' Ik: 'Is Sam aan het lachen?' Daniël: 'Ja! Lachebekkie, lachebekkie.'

* Sam liet vanmiddag een boer. Daniël kwam meteen in actie. 'Waar is doekje?' vroeg hij. Ik wees hem het doekje aan. Hij ging het snel pakken en poetste Sam. 'Bekkie, dikke boer!' zei hij tegen Sam.

* Vanmorgen ging ik samen met Daniël douchen. Op een gegeven moment wees hij naar mijn kruis en zei: 'Kijk! Piemel.' Heel apart, want je kunt veel van me zeggen, maar niet dat ik een piemel heb...

* Net ging ik nog even Daniëls nagels knippen voor hij naar bed ging. Ik was bezig en Daniël zat flink te wiemelen en friemelen, dus ik moest goed mijn best doen om alleen in zijn nagels te knippen en niet in zijn vingers. Zegt hij doodleuk: 'Voorzichtig!' (Dat klonk trouwens meer als 'vesichig', maar toch.)

* We hebben zo'n rupsje wat liedjes speelt als je op knopjes drukt. Net was Daniël aan het dansen: 'Dansen, rondspingen,' zegt hij dan. Hij sprong ook letterlijk rondjes. Na een paar rondjes linksom riep hij: 'Andere kant op!' En ging maar eens rechtsom draaien.

Ons manneke begint dus een aardig bijdehandje te worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten