dinsdag 25 september 2012

Dag 83 In het grote bed

   Vandaag waren we weer de hele dag bij opa en oma. Tot nu toe liet ik Sam daar op het tweepersoonsbed slapen met een paar kussens om hem heen, maar nu hij steeds op zijn buik rolt, durfde ik dat toch niet meer aan. Sam mocht daarom in het campingbedje zijn slaapjes doen en Daniël mocht in het grote bed zijn middagdutje doen. (Als ik moet kiezen, vind ik het iets minder vervelend als Daniël uit bed valt - liever niet natuurlijk.)
   Ik vond het wel spannend om erachter te komen hoe hij met de vrijheid van een groot bed zonder spijlen om zou gaan. Bij mijn ouders slapen de kinderen in het souterrain, dus hij kan er in elk geval niet zomaar van de trap vallen als hij uit bed gaat. Daniël kan beter alleen trap op dan trap af, dus het voelde prettig dat hij beneden lag, mocht hij aan de wandel gaan, had ik er vertrouwen in dat hij veilig naar boven zou kunnen komen.
   Toen het zover was dat hij zijn dutje ging doen, vond hij het helemaal geweldig dat hij in het grote bed mocht slapen. Hij liet zich heel gewillig in het midden van het bed leggen en onderstoppen onder het dekbed. Aan weerszijden legde ik voor de zekerheid toch nog een kussen naast hem, dan lag hij enigszins geborgen en kon hij iets minder makkelijk uit bed rollen. Ik zei weltrusten en ging weer naar boven.
   Tien minuutjes later lag hij heerlijk te slapen. Opa ging stiekem een foto van hem maken. Twee uur later lag hij nog steeds heerlijk te slapen. Toen ik beneden kwam deed hij zijn ogen wel even open, maar maakte geen aanstalten om op te staan. Ik vroeg of hij mee ging of dat hij nog verder ging slapen. Met een slaperige stem zei hij: `Verder slapen` en hij draaide zich weer om. Nog weer een half uur later ging opa hem toch maar eens uit zijn bed halen. Hij was inmiddels wakker en zat rechtop in bed rustig om zich heen te kijken.     
   Vooralsnog kan hij dus prima met de vrijheid van een groot bed omgaan. Misschien binnenkort thuis ook maar eens het peuterbed neerzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten