zaterdag 29 september 2012

Dag 87 Bijzondere dag

   In het begin van mijn zwangerschapsverlof van Sam is mijn schoonmoeder overleden. Vandaag zou ze eigenlijk jarig zijn, de eerste verjaardag dat ze er niet meer is, een bijzondere, toch wat verdrietige dag. Toevallig kwam mijn zusje vanmiddag bij ons langs en konden papa en ik even zonder de mannetjes naar de begraafplaats gaan om bloemen te brengen. Het graf was een enorme bloemenzee, zo mooi! Dat gaf een heel goed gevoel.
   Toen we terugkwamen vertelde mijn zusje dat ze Daniël had moeten voorlezen. Hij had twee boekjes willen horen: 'Dribbel en de ballon' waarin Dribbel een ballon gaat brengen naar zijn oma die jarig is en 'Ik vind je lief, opa.' We hebben het er verder niet met hem over gehad, zou het toeval zijn dat hij nou juist deze boekjes koos?
   Vanavond gingen we bij opa eten, mijn zwager en schoonzus waren er ook met de kinderen. Het was fijn om even met zijn allen samen te zijn. Daniël zat een hele tijd lekker bij opa op schoot. En op de terugweg in de auto zei hij, zomaar ineens: 'Opa lief!'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten