zondag 9 september 2012

Dag 67 Praatjes

   Sam krijgt steeds meer 'praatjes'. Hij slaakt kleine gilletjes en kraait erop los. Eergisteren zaten we in de auto en hoorden we ineens 'prrrrrr' (lucht tussen je lippen doorblazen met je tong naar buiten, al spetterend) van de achterbank. Papa dacht dat Daniël dat geluid maakte, maar Daniël zat lachend naar Sam te kijken. Die spettert sindsdien dat het een lieve lust is.
   Daniël krijgt ook steeds meer praatjes. 'Lekker ding, papa!' zei hij gisteren uit het niets. Vandaag was het helemaal mooi. Hij heeft iets met buiken kietelen. (Gisteren was hij de hele tijd op mijn blote buik aan het spetteren - zoals boven beschreven.) Vanmiddag wilde hij papa's buik kietelen. 'Kiele, kiele, papa buikie,' zegt hij dan. Dus papa -hij is de beroerdste niet- doet zijn t-shirt omhoog, zodat Daniël zijn blote buik kan kietelen. Zegt Daniël wijzend: 'Dikke buik.' (Wat overigens niet klopt, witte buik oké, maar niet dik.)
   Vanwege de praatjes moeten we zelf nu extra oplettend zijn. Vanmiddag gingen we even naar de kinderboerderij. Toen ik nog even naar de wc ging voor vertrek, realiseerde ik me dat ik de was vergeten was op te hangen, dus ik slaakte een 'oh shit' zucht. Dat had meneertje door de deur heen toch maar mooi opgevangen en hij herhaalde het meteen. Nu maar hopen dat hij het ook snel weer vergeet...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten