woensdag 26 september 2012

Dag 84 Knuffelen, knuffelen en nog eens knuffelen

   Vandaag was het papa-dag. Eens in de twee weken is papa een woensdag thuis met de mannetjes. Vanmorgen was Sam al om kwart over vijf ontroostbaar. Het was -bleek uiteindelijk- zijn wekelijkse poepdag (hij hoeft maar eens per week, dat schijnt met borstvoeding normaal te zijn) vaak heeft hij die dag last van zijn buikje. Omdat Sam zo hard huilde, werd Daniël ook wakker en lag een kwartier te dreinen voor hij weer in slaap viel. Sam hebben we uiteindelijk maar bij ons in bed genomen, dicht tegen papa en mama aan, was hij wel stil. Zo konden we nog een beetje rust nemen.
   Uiteindelijk sliep Daniël uit nadat hij eenmaal weer in slaap was gevallen. Om kwart over acht was hij nog niet wakker. Ik was bang dat ik zonder hem te groeten naar het werk zou moeten gaan, dat voelde niet fijn. Toen ik op het laatste moment boven was om mijn tanden te poetsen -ik was eigenlijk al aan het haasten- ging ik met mijn oor tegen de deur van zijn kamer staan. Precies op dat moment begon Daniël te hoesten met een huil erachter aan. Dus ik gooide de deur open en viste hem uit bed, helemaal blij dat ik hem nog even kon knuffelen. Daniël wist niet wat hem overkwam dat mama zo snel kwam binnenvliegen om hem plat te knuffelen.
   Vanavond moest papa Daniël voorlezen. Daarin is papa de laatste weken zijn favoriet. Ik gaf Daniël een knuffel en een kus en droop met mijn staart tussen mijn benen af ging naar beneden om de was op te vouwen. Toen papa beneden kwam, liet hij me weten dat Daniël had gevraagd of ik hem nog even wilde komen knuffelen. Dat wilde ik uiteraard graag, en met de was toog ik naar boven. 'Mama knuffelen,' zei mijn oudste toen ik zijn kamer op kwam en hij kwam overeind in bed. 'Mama legt eerst even de was in je kast, ik kom eraan,' zei ik. 'Ikke slapen, schiet op!' zei Daniël streng. Van schrik liet ik een paar broeken op de grond vallen, waardoor het nog langer duurde. 'Schiet op, mama,' klonk het nogmaals uit Daniëls bedje. Hij had de moeite genomen om speciaal voor mij weer overeind te komen terwijl hij al lekker onder de dekens lag en dus vond hij het niet meer dan normaal dat ik hem snel een knuffel zou komen geven...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten