vrijdag 2 november 2012

Dag 121 Van de regen in de drup

   Vanmorgen wilde ik graag snel even de boel beneden een klein beetje schoonmaken. De ervaring leert dat dit het beste lukt als ik Daniël laat helpen. (Bijvoorbeeld Daniël de kruimeldief en ik de grote stofzuiger.) Sam lag nog in bed. Ik ging met een natte doek aan de slag en ik gaf Daniël een droge met de opdracht droog te maken wat ik nat had gemaakt. 'Ja hoor! Goed!' zei hij.
   Op een gegeven moment ging ik mijn doekje weer nat maken. Daniël vroeg: 'Ikke ook nat maken?' Dat vond ik niet zo handig, dus ik legde hem uit dat hij juist droog moest maken wat ik nat had gemaakt. Hij reageerde een beetje bozig, maar daar besteedde ik niet veel aandacht aan. Ik ging verder met mijn werk.
   Even later was Daniël weer naast mij. Het duurde een poosje voor ik het in de gaten had, maar zijn theedoek was toch nog nat. Ik snapte er niks van en wierp een blik op de keuken. Wat had die slimmerd nou gedaan? Hij had zijn beker sap over zijn doek heen omgegooid en was de kamer aan het poetsen met Roosvicee...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten