donderdag 22 november 2012

Dag 141 Autojacht

   Onze trouwe vierwieler, die ons de afgelopen vijf jaar van hot naar her heeft gebracht, is vanaf vandaag officieel ten dode opgeschreven. Hij is niet meer te reanimeren en zijn motor zal nooit meer dat zachte, ronkende geluid produceren, het blijft bij een droog: 'KGGGGG, KGGGG.' De auto waarin we onze pasgeboren baby'tjes van het ziekenhuis naar huis hebben gebracht zal tot een klein pakketje worden gevouwen en worden begraven op het autokerkhof onder andere overleden auto's. (Of wat doen ze tegenwoordig met auto's die gestorven zijn?) Als ik het zo schrijf, zou ik er haast sentimenteel van worden...
   Vandaag gaat het even niet over de kinderen, maar over auto's. We zijn namelijk op jacht naar een nieuwe auto. Indirect gaat dat natuurlijk toch over de kinderen, want zij moeten erin passen met hun hele hebben en houden. (Kinderwagens, campingbedjes enzovoort.) Ik ben gaar van het discussiëren over de eisen waaraan een nieuwe auto moet voldoen. Diesel of benzine? Station of hatchback? Gaar van het snuffelen op internet naar auto's die ook de goedkeuring van papa kunnen wegdragen - papa gaat voor goede looks en de juiste tint. En ook -vooral- gaar van het nadenken over wat zo'n auto dan mag gaan kosten en hoe we dat gaan betalen.
   Ik heb vanavond al veel te lang achter de computer gezeten, het is de hoogste tijd om even te ontspannen op de bank. Morgen jagen we weer verder. Als we zijn geslaagd, zal ik een mooie foto van onze nieuwe aanwinst plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten