dinsdag 20 november 2012

Dag 139 Kruiples

   Sam vindt het heerlijk om op zijn buik op de grond te liggen, met zijn wereld aan zijn voeten. Het is alleen wel erg frustrerend voor hem als er iets net buiten handbereik ligt wat hij graag wil hebben. Hij kan zich rollend verplaatsen naar opzij en zijn tijgerpogingen lopen op het moment uit in hele kleine stukjes achterwaarts schuiven. Problematisch zijn daarom vooral de voorwerpen die zich recht voor hem bevinden in zijn gezichtsveld, bijna voor het grijpen, maar toch nét niet. Als hij moeite doet om zo'n begeerd object te pakken te krijgen, raakt hij er alleen maar verder van verwijderd. Dat is uiteraard erg frustrerend voor onze klein man.
   Vandaar dat ik Daniël vandaag de opdracht gaf om Sam kruiples te geven. Eerst dacht Daniël dat dat inhield dat hij aan Sam moest gaan sjorren en trekken. Dat leek mij niet de beste manier, dus ik zei dat hij het misschien beter kon voordoen aan Sam. En daar ging Daniël al kruipend rondjes door de woonkamer. Gevolgd door de aandachtige blik van Sam. Telkens wanneer Daniël achter de bank ging, stond hij even op om een klein stukje te lopen -dat kon Sam tenslotte toch niet zien- zodra hij weer in beeld van Sam kwam kroop hij weer verder. Onderwijl zeggend: 'Kijk Sam, zo moet dat!' Nu ben ik benieuwd of het een dezer dagen ook landt bij Sam, zodat hij zijn grote broer helemaal kan volgen en niet alleen met zijn ogen.

1 opmerking:

  1. Hoe zeggen ze dat ook al weer? Goed voorbeeld doet volgen? Nou, ik ben benieuwd!!

    BeantwoordenVerwijderen