zondag 25 november 2012

Dag 144 (S)lome zondag

   We hadden een slechte nacht. Sam heeft een beetje verhoging, hij is erg verkouden en hij werd daarom zo'n beetje elk uur even wakker, huilde wat en viel weer in slaap. Daniël werd om twee uur heel hard huilend wakker. Ik heb een poosje met hem op schoot gezeten om hem te troosten. Rond vier uur besloot ik dat Sam een ui op zijn kamer nodig had en dat ik hem moest gaan kwellen met zoutoplossing in zijn neus in de hoop dat hij dan toch nog een paar uur achter elkaar zou slapen. Dat hielp. Rond zeven uur werd hij weer wakker, ik gaf hem de borst en legde hem meteen terug en vervolgens sliepen beide mannen tot half negen(!). Dat is ongekend. Papa ging met de mannetjes naar beneden en ik mocht nog even blijven liggen.
   Eenmaal uitgeslapen besloot ik met Daniël in bad te gaan. Daniël vindt het super leuk als ik mee ga in bad. We hadden heel veel schuim gemaakt en hadden de grootste lol. Sam kwam er ook nog even bij toen hij wakker was. Wat een heerlijk gevoel om met je twee ukkies in bad te zitten en lol te maken.
   Tijdens het middagdutje deden papa en ik snel samen de noodzakelijke huishoudelijke taken. Toen de mannen weer wakker waren kregen ze fruit. Ik pelde mandarijnen voor Daniël en mezelf en hij bleef maar zeggen: 'Nog meer, nog meer!' Uiteindelijk aten we er samen wel vijf. Hij heeft zijn portie vitamientjes dus weer dubbel en dwars binnen.
   Papa keek al spelend met de kinderen de voetbalwedstrijden op tv en ik bereidde onderwijl het eten voor. Dat moest drie kwartier in de oven en die tijd hebben we buiten doorgebracht. Daniël lopend en Sam in de wagen. Even uitwaaien in de herfstwind. Papa en mama keken elkaar aan. We hadden geen woorden nodig om het geluk te delen dat we voelden zo aan de wandel met ons gezinnetje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten