maandag 12 november 2012

Dag 131 Rapley baby

   Sam is sinds kort toe aan vaste hapjes. Fruit gaat er geraspt redelijk in, de ene keer wat meer dan de andere keer. Brood lijkt hij helemaal geweldig te vinden. Hij vindt het super om zelf een korstje in de hand te hebben en daarop te sabbelen. Maar hij vindt het ook lekker als ik kleine stukjes brood in de zijkant van zijn mond stop eventueel met een beetje boter erop. Laatst heeft hij zo zeker een halve snee brood gegeten. Voor elk hapje deed hij zijn mond weer even enthousiast open.
   Maar dan groente... Daar houdt meneertje niet van. Ik heb al allerlei verschillende groentes geprobeerd - alles gepureerd. Vandaag dacht ik ineens, misschien werkt het beter om hem ook van de groentes een stukje in de hand te geven, volgens de Rapley methode. (Bij Daniël deed ik dat ook af en toe toen hij zo klein was, maar die at ook zonder tegensputteren achter elkaar zijn prakjes op.) 
   We aten vandaag wortelenstamp en ik hield een kleine peen achter die ik over de lengte in vieren sneed. Nou dat was een schot in de roos, Sam heeft bijna de helft van de peen op zitten peuzelen. Hij knaagde zelf op een stuk en ik stopte kleine stukjes in zijn mond, en dat mondje bleef maar open gaan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten