zondag 14 oktober 2012

Dag 102 Een nieuwe traditie

   Vandaag is een nieuwe traditie gezet. Opa -mijn papa- stelde een paar weken terug voor om periodiek met zijn allen te eten. Dat wil zeggen met mijn broer en zijn lief en mijn zus en haar man en natuurlijk met oma en ons viertjes. Dat vonden we allemaal een goed idee. Het spits werd vandaag afgebeten door opa zelf. Hij kookte zijn befaamde spaghetti voor ons. Het was heerlijk en gezellig. Erg leuk dat we daar een gewoonte van gaan maken, ook voor de kinderen, die genoten ervan - nu nog een paar neefjes en nichtjes erbij om het af te maken... Ik kan me van vroeger nog herinneren dat ik dat altijd heel leuk vond als wij bij onze oma's aten (met de rest van de familie) en dan pas terug naar huis als het alweer donker was! Zo ook vandaag, we hadden de mannen de pyjama's al bij opa en oma aangedaan, zodat ze zo van de auto in bed overgeheveld konden worden.
   Er was vandaag nog een andere gebeurtenis waarvan ik hoop dat het geen traditie wordt. Daniël wil de afgelopen week eigenlijk geen middagdutje meer doen. Ik wil wél dat hij zijn bed in gaat, dus hij mag dan wat te spelen of lezen meenemen. Vanmiddag denk ik dat hij uiteindelijk helemaal niet heeft geslapen, maar dat is nog niet zo'n ramp. Toen ik op zijn kamer kwam om de was in de kast te leggen, was hij klaar wakker en hij klom zijn bed uit, voor de allereerste keer. Ik hoop dat hij daar geen traditie van gaat maken...

1 opmerking:

  1. Over een paar jaar, zou je willen dat ie klaarwakker uit zijn bed klom. Althans, dat dénk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen