vrijdag 5 oktober 2012

Dag 93 Over huisdieren en een verijdelde diefstal

   Vandaag heb ik een eerste keer gedeeld met mijn beide zoons. Ik heb namelijk voor het eerst in mijn leven huisdieren en zij ook. Wat dat betreft ben ik blijkbaar een laatbloeier. Daniël heeft guppies gekregen van mijn broer en schoonzus. Nog voor zijn verjaardag. Op de dag zelf wilden ze ons niet voor het blok zetten, dus ze hebben eerst even overlegd of wij ervoor willen zorgen. En voor Daniël willen we dat, want hij is er helemaal gelukkig mee! We moeten wel alles over de verzorging aan broerlief vragen, want van visjes verzorgen hebben we nog geen kaas gegeten. Maar gelukkig heeft papa ervaring met honden,  konijnen en schildpadden, dus ik heb er alle vertrouwen in dat we de visjes in leven kunnen houden. We hoeven ze niet eens uit te laten...
   Daniël mocht vanmidddag mee een paar boodschapjes doen. Voor de verandering liet ik hem eens zelf lopen in plaats van een winkelwagentje te pakken en hem daarin te zetten. We namen een rijdend mandje en Daniël ging het duwen -trekken was makkelijker geweest met sturen. Steeds als ik zei dat we een andere kant op moesten, liep hij om het mandje heen om de rijrichting te corrigeren, zo grappig. Hij was er druk mee en ik had er verder dan ook geen kind aan. Bij de kassa zette hij alles netjes op de band voor me. 
   Toen was zijn taak gedaan en wilde hij niet meer zo goed luisteren. Hij bleef niet bij me staan en ging op onderzoek uit. Bij de servicebalie had een ander kindje zijn fietsje met zijwieltjes gestald. Toen ik had betaald moest ik voorkomen dat Daniël zijn eerste diefstal zou plegen. Het liefst was hij op het rode Cars fietsje naar huis geracet. Gelukkig stapte hij zonder mopperen af toen ik tegen hem zei dat de fiets van een ander kindje was en dat dat vast erg verdrietig zou zijn als zijn fietsje weg zou zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten