dinsdag 5 maart 2013

Dag 244 Over een muurtekening en voetballen

   Vandaag waren we bij opa en oma. We kwamen er al vroeg aan, opa en oma moesten nog ontbijten. Ik was ook even in de keuken om een fruithapje te maken voor de mannen en mezelf. Ik had Sam in de box gelegd en Daniël drentelde wat rond. Even later liep ik met het fruit de woonkamer in en zag tot mijn schrik dat Daniël een heel stuk muur had gevuld met potloodstrepen. Hij weet heel goed dat hij niet op de muur mag tekenen, dus hij kreeg op zijn kop. Toch moet ik hier stiekem bekennen dat het niet zo gek was dat hij daar op de muur tekende, want opa zet op dat stukje muur ook streepjes als Daniël weer is gegroeid. Leg maar eens uit aan een peuter dat opa dat wel mag en Daniël niet.
   Op de terugweg in de auto zagen we -oh heerlijke eerste mooie dag van dit jaar- jongelui op een skatebaan in de weer op hun skateboard. Ik wees Daniël op die jongens. Daniël zei: ''Mag ik later ook skateboarden?" (Hij kon trouwens skateboarden niet goed uitspreken, maar ik weet niet meer hoe hij het precies noemde.) Ik zei dat hij als hij groot was ook kon leren skateboarden als hij dat zou willen. Toen zei hij heel stellig: ''Later als ik groot ben ga ik ook voetballen.'' Ik vroeg voor de zekerheid nog even of hij dat zelf had bedacht, of dat papa het hem had ingefluisterd, maar hij zei dat hij het zelf had bedacht. Papa vond het uiteraard heel leuk om dat te horen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten