dinsdag 19 maart 2013

Dag 258 Sam de waterrat

   Normaal gesproken 'hengel' ik Sam vaak even door het bad heen als Daniël ook in bad gaat. Tot nu toe kon Sam ook nog niet echt zelfstandig en stevig rechtop blijven zitten, dus moest ik hem vasthouden. Dat zorgde ervoor dat Sam meestal niet erg lang in bad bleef, want dat hield ik niet zo goed vol. Gehurkt voor het bad zittend, had ik al vlug last van mijn rug. Dat Sam steeds meer begint te bewegen en zwaarder wordt, helpt dan ook niet mee om het lang vol te houden.
   Vandaag wilde Daniël pertinent niet in bad, ik had geen zin om er een strijd over te voeren, dus ik besloot Sam dan maar alleen in bad te doen. Zonder Daniël erbij durfde ik hem wel los in bad te laten zitten. Hij vond het prachtig. Hij ging lekker zitten spetteren en draaide zich na een poosje -zonder problemen- op zijn buik. Even later ging hij weer zitten en zo speelde hij lekker met wat eendjes. Hij was als een vis in het water. Op een gegeven moment kukelde hij om en belandde op zijn rug, ik verwachtte dikke tranen, maar hij keek even verbaasd en ging zelf weer zitten.
   Ongelooflijk wat een verschil dat is met Daniël. Die deed dat op die leeftijd echt niet. Hij vond het altijd op zich wel lekker om in bad te zitten, maar was ook een beetje angstig voor het water. Hij voelde zich niet zo vrij om steeds te gaan zitten en liggen, dat doet hij pas het laatste half jaar of zo... Grappig die verschillen te ontdekken tussen mijn mannetjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten