zaterdag 16 maart 2013

Dag 255 Count your blessings

   Vandaag maakten papa en ik ruzie. Dat gebeurt af en toe en het hoort erbij -maar leuk is anders. Het kwam erop neer dat we een heftig jaar achter de rug hebben met twee kleine mannetjes en weinig slaap. We komen niet genoeg aan onszelf en elkaar toe en dat breekt ons soms op, dan knalt het. Daniël vroeg: ''Papa rijnig?" ''Ja,'' zei ik, ''en mama ook!'' Gelukkig speelden Daniël en Sam gewoon verder terwijl ik met papa in een heftige discussie verzeild was geraakt.
   Vanmiddag kregen we visite van mijn collega en zijn zoon. Die jongen heeft het syndroom van Down. Mijn collega en zijn vrouw hebben daarnaast nog een gezond zoontje en kregen hun kinderen -net als wij- vlak achter elkaar. Hij zat te vertellen over de onderzoeken die zij nog steeds regelmatig hebben in het ziekenhuis met hun zoon en wat er verder nog bij komt kijken in hun gezinssituatie met een gezond en een gehandicapt kind.
   Toen zij weer naar huis gegaan waren, keken papa en ik elkaar nog eens aan en beseften hoe gezegend we zijn met twee gezonde mannetjes! Maar we gaan wel extra ons best doen om tijd voor onszelf en elkaar te maken, zodat we nog meer kunnen genieten van ons kroost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten