zaterdag 23 maart 2013

Dag 262 Trots!

   Vandaag een berichtje dat anders is dan alle anderen. Het gaat namelijk voor een keer niet over ons eigen gezinnetje. Het gaat over het kersverse gezin, dat vorige week donderdag ontstond. Mijn vriendin Kwangie, van de middelbare school werd mama van haar eerste kindje, een prachtige dochter: Puk. Ik had het voorrecht Puk al te ontmoeten afgelopen woensdag. Ze was nog geen week oud en ik mocht haar al in mijn armen houden, zo bijzonder!
   Uiteraard vertelde Kwangie mij haar bevallingsverhaal die dag in geuren en kleuren. Van de gebroken vliezen - in de HEMA (!)- tot aan de keizersnede waarmee dochterlief dan uiteindelijk ter wereld kwam.
   Vandaag las ik het hele verhaal nog eens in haar blog en ik pinkte een traantje weg. Langs deze weg wil ik haar laten weten dat ik super trots op haar ben, trots dat ze zo'n mooi mensje op de wereld heeft gezet - en hoe!
   Maar ik ben stiekem het meest trots dat ik zo'n lieve en bijzondere mama mijn vriendin mag noemen. Een vriendin die zelfs op haar kraambed een luisterend oor voor mijn zorgen had. Lieve Kwangie, dankjewel voor al je steun, dat doet me goed. Ik weet zeker dat je een geweldige mama voor je meisje zult zijn en ik hoop dat wij nog vele jaren ons lief en leed met elkaar mogen delen!
   Nieuwsgierig geworden naar hoe Puk ter wereld kwam lees dan hier wat Kwangie er zelf over schreef.

1 opmerking: