donderdag 21 maart 2013

Dag 260 Hier blijven!

   Vandaag werd ik door de leidster van Daniël en Sam uitgenodigd om een bakje koffie te drinken op de groep toen ik ze kwam halen. Ze had namelijk net aan Daniël beloofd dat hij mocht kleien en hij wilde daarom niet mee naar huis. "Eerst kleien!" Ik vond het wel gezellig om met de kinderen aan tafel te gaan zitten, met een bakje koffie, dus ik gaf Daniël de tijd om te kleien.
   Toen hij uitgespeeld was, had ik de koffie op en wilde ik graag gaan, maar dat ging zomaar niet. Eerst zei Daniël dat hij niet naar huis wilde en dat hij bij de kindjes zou blijven. Ik vertelde hem dat hij dan helemaal alleen zou zijn in de nacht omdat alle kinderen en de juffen ook naar huis zouden gaan. Bovendien legde ik uit dat papa en ik hem niet zo lang kunnen missen. Dat was overtuigend genoeg.
   Maar toen waren we er nog niet, Daniël had nog een rokje aan wat hij niet meer uit wilde doen. Een meisje wilde het rokje graag aan, dat was voor Daniël nog een extra reden om het niet af te willen geven. De leidster en ik moesten kletsen als brugman om ervoor te zorgen dat Daniël de rok dan toch uitdeed. Vervolgens verstopte hij het rokje achter een stoel, zodat het meisje er niet meteen bij kon, eigenlijk een beetje flauw. Uiteindelijk ging mijn mannetje dan toch mee naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten