donderdag 7 maart 2013

Dag 246 Spelletje doen met je peuter

   Daniël heeft van Sinterklaas een spelletje gekregen met gekleurde balletjes. Het kraaltje in de kleur die je gooit met de dobbelsteen mag je op je staafje doen. Van alle kleuren is er maar een kraaltje, dus als je twee keer blauw gooit heb je pech. Op het moment vindt hij het heel leuk om dat spelletje te doen. Ik had hem dus beloofd dat we na het eten zouden spelen. Na het eten zei Daniël: ''Ben je er klaar voor, mama?" Samen gingen we aan tafel zitten.
   De eerste twee rondjes speelde Daniël geduldig en geconcentreerd. Hij won twee keer van me. Het derde potje begon zijn concentratievermogen af te nemen. Bovendien wilde hij perse 'wit' gooien, omdat ik ook een wit kraaltje op mijn torentje had. Dat werd dreinen en proberen de dobbelsteen zo te draaien dat hij op 'wit' zou vallen, wat steeds mislukte. (En wat hij ook niet van mij mocht, want dat was uiteraard vals spelen.) Uiteindelijk besloot ik het spel maar op te ruimen, want het lukte niet om nog verder te spelen, Daniël saboteerde de boel, maar dat was natuurlijk ook niet wat meneertje wilde. Hij begon heel hard te huilen omdat hij nog een keer van me wilde winnen. Morgen als hij uitgeslapen is, krijgt hij weer een nieuwe kans.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten