woensdag 13 maart 2013

Dag 252 Mama is ziek

   Tja, en dan ben je ziek, erg lastig als mama, je kunt je moeilijk ziek melden bij je kids. Sorry jongens, ik ben ziek, zorgen jullie vandaag maar even voor jezelf en elkaar, mama blijft in bed...
   Ik was vanaf zaterdag al niet fit, maar vandaag werd ik wakker met keelpijn, hoofdpijn en een snotneus. Papa had een training op het werk die hij niet kon missen, die kon niet thuis blijven. Dus ben ik met lood in mijn sloffen maar zelf opgestaan. Ik probeerde tevergeefs hulptroepen in te schakelen. Mijn zusje had het druk en de buurvrouw zou het ook niet lukken om de kinderen een paar uur op te vangen. Verder was iedereen natuurlijk gewoon aan het werk. Ik besloot me er maar aan over te geven. Het was nou eenmaal zo.

   Daniël keek vanmorgen een hele tijd televisie. Hij mocht ''Jungle Book'' twee keer achter elkaar kijken. Ook zette ik hem op een gegeven moment een poosje in de achtertuin zodat hij even buiten kon spelen. Rond de middag werd het lastiger. Daniël begon zich te vervelen en was eigenlijk moe, maar wilde natuurlijk niet slapen. Sam was ook dreinerig. Rond half twee legde ik Sam maar weer in bed. En probeerde iets te verzinnen om Daniël bezig te houden.
   Ineens was daar mijn reddende engel, de buurvrouw stond op de stoep. Precies op het goede moment. Daniël mocht mee naar de winkel en iets bakken en ik mocht naar bed! Jippie! Ik kroop snel onder de wol en heb twee uur liggen slapen. Toen ik wakker werd ben ik snel even gaan douchen en ik voelde me een ander mens. Ik ben nog niet helemaal beter, maar het heeft me veel goed gedaan. Rond vier uur kwam Daniël moe maar voldaan weer thuis en rond half vijf was papa er weer. Ben ik mijn dag toch nog aardig goed doorgekomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten